DHL VERZENDSERVICE INFO   EXCLUSIEVE SCRAPBOOKMATERIALEN

Winkelwagen

DHL VERZENDSERVICE INFO


DHL Servicepoint


Wat is een DHL SERVICEPOINT?
DHL SERVICEPOINT is een locatie bij u in de buurt waar u pakjes kunt ophalen en/of verzenden. 
Vaak is het DHL SERVICEPOINT gevestigd in een winkel en kent ruime openingstijden. Dus ook ’s avonds en/of in het weekend!

Waar vind ik het DHL SERVICEPOINT?
Er zijn in Nederland al 800 DHL SERVICEPOINTs. Iedere week komen daar weer nieuwe bij! 
Houd onze website in de gaten voor informatie over nieuwe DHL SERVICEPOINT-vestigingen.

Hoe herken ik een DHL SERVICEPOINT?
DHL SERVICEPOINT is een locatie bij u in de buurt waar u pakjes kunt ophalen en/of verzenden. 
 U herkent een DHL SERVICEPOINT aan onderstaand logo op lichtbakken en borden binnen en het DHL SERVICEPOINT. 


Welk DHL SERVICEPOINT kies ik?
U kunt elk DHL SERVICEPOINT kiezen om uw pakje op te halen of in te leveren! 
Dicht bij uw huis, uw werk of op uw route! 
U weet immers zelf wat u het beste schikt! 

Zoek snel het dichtstbijzijnde DHL SERVICEPOINT bij u in de buurt.

Wat zijn onze openingstijden?
Check onze locator voor de openingstijden van uw DHL SERVICEPOINT. 

Kan ik zelf een bezorgdag kiezen?
Nee, dat is niet mogelijk. We bezorgen uw pakje in de meeste gevallen binnen 2 tot 3 werkdagen* (maandag geen werkdag). 
U kunt de status van het pakje volgen via ‘Track & Trace’. * Invloeden van buitenaf, zoals slecht weer, 
druk verkeer en calamiteiten kunnen ons schema in de war brengen. 
Daarom geven wij geen bezorggaranties.

Hoe laat wordt mijn pakje op een (huis)adres bezorgd?
Tussen 12.00 en 18.00 uur. 
In geval van 'niet thuis' kan het voorkomen dat onze chauffeur het ’s avonds tussen 18.00 en 21.00 uur opnieuw probeert.

Wat gebeurt er als het pakje niet kan worden afgeleverd?
Als de geadresseerde niet thuis is op het moment van aflevering en we kunnen het pakje ook niet bij de buren afgeven, 
dan laten we een bericht achter en we proberen het later opnieuw (maximaal 3 keer). 
Kunnen we het pakje na 4 afleverpogingen definitief niet afleveren of het pakje wordt geweigerd, dan zenden wij het pakje terug naar de afzender. 
We brengen hiervoor geen aanvullende kosten in rekening.

Bezorgen jullie ook pakjes aan postbusnummers, antwoordnummers en NAPO-adressen?
Pakjes geadresseerd aan postbusnummers, antwoordnummers en NAPO-adressen (militaire adressen) kunnen niet door DHLFORYOU.NL bezorgd worden. 
We nemen deze pakjes daarom niet ter distributie aan.

Hoe weet de geadresseerde of het pakje op het DHL SERVICEPOINT is aangekomen?
De ontvanger krijgt een bericht per e-mail, SMS of gesproken bericht (telefonisch per computer) als het pakje voor klaar ligt op het DHL SERVICEPOINT.

Hoe weet ik of mijn pakje door de geadresseerde is opgehaald?
Zodra het pakje door de geadresseerde is opgehaald, ontvangt u hiervan bericht per sms of mail. Net wat u aan ons hebt doorgegeven.

Hoe lang blijft het pakje op het DHL SERVICEPOINT voor geadresseerde beschikbaar?
Indien het pakje na 2 dagen nog niet bij ons is opgehaald, ontvangt de geadresseerde een herinnering. Dat doen we nog een keer na 5 dagen. 
Als het pakje 7 kalenderdagen na ontvangst van het pakje op het DHL SERVICEPOINT niet is afgehaald, sturen we het pakje terug naar het door u opgegeven adres. 
Zowel de geadresseerde als uzelf ontvangen hiervan een bericht per sms of mail. Het pakje is vanaf dat moment niet meer beschikbaar op het DHL SERVICEPOINT.

Kan iemand anders dan de geadresseerde het pakje op het DHL SERVICEPOINT ophalen?
Voor het ophalen van een pakje is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig. Iemand anders dan de geadresseerde mag het pakje afhalen. 
Wel controleren wij de gang van zaken. Is bij verzending voor de optie ‘Extra zekerheid’ gekozen, dan kan alleen de geadresseerde, zoals vermeld op het pakje, met een geldig legitimatiebewijs het pakje ophalen.

> Vergoedt DHL eventueel ontstane schade?
DHL vergoedt schade conform de Algemene Vervoerscondities 2002 (AV 2002). U vindt ze onder Voorwaarden en op het DHL SERVICEPOINT.

Ik heb nog andere vragen over DHLFORYOU.NL. Waar kan ik terecht?
Wij geven je graag persoonlijk antwoord. Onze klantenservice is van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur bereikbaar op 0900 222 21 21 (€ 0,80 per minuut). 
U kunt ook een email sturen naar klantenservice.DHLForYou@dhl.com

Ik wil/kan de deur niet uit om mijn pakje aan te bieden. Is dat mogelijk?
Dat kan. U kunt een pakje thuis laten ophalen of bezorgen. bezorgen is met toeslag van 1,50.
 U labelt het pakje zelf thuis en betaalt online (beide via deze site).

Kan ik mijn pakje ook op een ander adres dan mijn eigen adres laten ophalen?
Ja, dat is mogelijk, waar u maar wilt in Nederland! U kunt dit adres gewoon opgeven in het boekingsformulier. 
Zo kunt u bijvoorbeeld ook een pakje elders in Nederland laten ophalen en op uw adres laten bezorgen!

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben en mijn pakje wordt opgehaald?
Dan laten we een berichtje achter in uw brievenbus en komen de volgende dag opnieuw bij u langs. Indien u dan opnieuw niet thuis bent, 
vervalt de opdracht maar u kunt uiteraard opnieuw uw opdracht bij ons boeken.

Krijg ik mijn geld terug als de afhaalopdracht niet lukt?
Bent u onverhoopt niet aanwezig in het afgesproken ophaaltijdvak, dan proberen we het gewoon nog een keer. 
We brengen geen aanvullende kosten in rekening. Lukt het bij de tweede ophaalpoging ook niet, dan vervalt de opdracht. Er vindt geen restitutie plaats.

Wanneer komen jullie het pakje ophalen?
Indien u voor 20.00 uur uw ophaalopdracht bij ons boekt, dan komen we normaal gesproken uw pakje de volgende dag bij u ophalen 
(dinsdag t/m vrijdag) tussen 12.00 en 18.00 uur.

Kunnen jullie mijn pakje ’s avonds bij mij ophalen?
Als het voor u beter uitkomt, kunnen we het pakje ’s avonds, tussen 18.00 en 21.00 uur, of op zaterdag tussen 08:00 en 13:00.

Kan ik wel een bezorgdag kiezen als ik het pakje op een bepaalde dag op laat halen?
Nee, dat is niet mogelijk.
We leveren in de meeste gevallen* af volgens onderstaand schema:

             Afhalen op                   Eerste bezorgpoging
       Dinsdagmiddag         Donderdagmiddag
               Dinsdagmiddag         Donderdmiddag of -avond
      Woensdagmiddag               Vrijdagmiddag
       Woensdagmiddag                Vrijdagmiddag
                Donderdmiddag       Zaterdagochtend
           Donderdagavond         Zaterdagochtend
                       Vrijdagmiddag                    Dinsdagmiddag of -avond
                           Zaterdagochtend            Woensdagmiddag of -avond


Weer, verkeer en calamiteiten hebben ook wij niet onder controle en kunnen dus een wijziging in bovenstaand schema teweeg brengen.

Hoe weet ik of mijn pakje is afgeleverd?
U kunt de status van het pakje volgen via "Pakje volgen" m.b.v. uw barcode. 
Daarnaast zenden we u een mail/sms op het moment dat het pakje is bezorgd op het opgegeven (huis)adres.


KLIK HIER VOOR DE dhl VOORWAARDEN!
<a href="https://dhlforyou.nl/login/pg/voorwaarden" target="_blank">DHL Voorwaarden</a>